A pride of lions. (Else)


Zaterdag. We bezoeken een lion farm, een klein uurtje rijden vanuit Potchefstroom.   



De farm is 40 ha groot en telt een 80-tal leeuwen. De dieren worden hier op natuurlijke manier gekweekt, leven in hun pride en worden op volwassen leeftijd terug in het wild gebracht. Erg mooie dieren.


Jeanette, Theresa, Katrien, Shana, Lies, ik en Linda. In een jeep op pad doorheen Puruma lion farm.



Een cheeta die hier verblijft en verzorging krijgt. Hij is niet meer "wild" en kan geaaid worden.   


Theresa, Jeanette, Linda en ik bereiden de lunch voor. Barbecueën , Theresa's  specialiteit.  Ik zeg haar dat ik een foto op een blog (van enkele jaren geleden) gezien heb waarop zij dit ook doet. "O, nu heb ik een reputatie hoog te houden" zegt ze aan haar vriendin Jeanette in het Afrikaans. Dat heb ik verstaan! Altijd opletten met Vlamingen in de buurt.  



Intussen vermaken de anderen zich aan het zwembad. Ziehier Shana, salto's draaien bij een temperatuur van 36°c.


Nog een fijne namiddag aan het zwembad,...de zon geeft al wat ze kan. Om 16.30u besluiten we in te pakken en weg te wezen. 


De zandweg is erg hobbelig en ligt bezaaid met stenen. Jeanette, als ervaren bestuurder, manoevreert de VW Caddy aardig langsheen een aantal putten. Het hotst en botst en Katrien en ik, helemaal op de achterste achterbank stoten bijna met ons hoofd tegen het dak van de auto. En dan: een sissend geluid, de auto vertraagt... en jawel: een platte band. We stappen uit. En gaan op zoek naar het reservewiel. Dat bevindt zich achteraan onderaan de wagen. Nu die verdomde turn-a-visen nog vinden. 7 vrouwen en geen één die wil toegeven dat ze het niet direct ziet zitten om dat wiel te vervangen.


Dit is mannenwerk, zeg ik uiteindelijk dan toch en o, wonder, ik krijg onmiddellijk veel bijval. Ik zwaai naar de éérste de beste chauffeur in een Jeep, die houdt halt en een man stapt uit. Van een staaltje Girl/women-power gesproken😏!
Na enig zoekwerk vind ik ook de turn-a-visen en we zijn vertrokken. Bijna. Deze man is zo vriendelijk om voor ons door het stof te kruipen om het reservewiel te voorschijn te halen. Hij plaatst het vakkundig. He's a hero! En al gauw kunnen we onze terugreis verderzetten.
Baie dankie, sir! 
 

Een platte band en de jeugd van tegenwoordig!   

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Op safari (Linda)

Johannesburg: stad met vele gezichten (Linda)

Het weekend in beeld (Linda)